احد عظیم زاده - ساختمان

مجری طرح خبر داد:
دستاوردهای پیشرفته‌ترین پروژه ساختمانی کشور در کیش معرفی می‌شود
رودنا: مجری پروژه قو الماس خاورمیانه اعلام کرد: مهمترین ویژگی‌ها دستاوردهای این پروژه به عنوان پیشرفته‌ترین پروژه ساختمانی و گردشگری کشور در نمایشگاه دائمی صنعت ساختمان منطقه آزاد کیش معرفی می‌شود.
به گزارش«رودنا»، احد عظیم زاده با بیان اینکه این مجموعه ظرف یک سال آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسد، افزود: با توجه به حضور گسترده بازدیدکنندگان و فعالان صنعت ساختمان مناطق مختلف کشور و همچنین کشورهای منطقه و حوزه خلیج فارس، این نمایشگاه فرصت مناسبی خواهد بود تا بتوانیم توانمندی‌های این صنعت کشور را به دیگر کشورها معرفی کنیم.
وی ارائه توانمندی های صنعت ساختمان کشور و معرفی آن به دنیا را یکی از راهکارهای پیشرفت این صنعت در کشور یاد کرد و افزود: در همین راستا تلاش خواهیم کرد تا با حضور فعال در نمایشگاه دائمی صنعت ساختمان کیش توانایی‌های مهندسان کشور را به کشورهای منطقه معرفی کنیم.
وی گفت: این طرح ملی شامل برج‌های دوقلوی 25 طبقه با 300 واحد آپارتمان مسکونی فوق مدرن و همچنین یک هتل 35 طبقه بوده که در طراحی و ساخت آن از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده و معرفی کامل آن در نمایشگاه دائمی ساختمان کیش می‌تواند به منزله آغاز یک رقابت بزرگ با کشورهای منطقه در زمینه صنعت ساختمان باشد.
وی با بیان اینکه پروژه قو الماس خاورمیانه در زمینی به مساحت 43 هزار و 263 متر مربع و با زیر بنای مفید 173 هزار متر مربع در حال احداث است، گفت: مجتمع تجاری این پروژه نیز در سه طبقه با ورودی مجزا از بخش مسکونی در حال احداث بوده و همچنین در کنار این مجموعه‌ها، مجتمع ورزشی و پاساژ برندها نیز در نظر گرفته شده است.
وی خاطر نشان کرد: بخش دیگری از این پروژه بزرگ به هتل 5 ستاره دولوکس بین المللی اختصاص دارد که در 35 طبقه شامل 337 اتاق فوق العاده لوکس با تجهیزات کامل رفاهی و 14 واحد رویال سوئیت استثنائی بوده که برای اولین بار در کشور احداث می‌شود.
عظیم‌زاده خاطرنشان کرد: بخش‌های مسکونی، تجاری و ورزشی این پروژه تاکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش‌بینی می‌شود در تابستان سال آینده به بهره‌برداری کامل برسد و هتل پنج ستاره دولوکس آن نیز تا کنون 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
مجری پروه قو الماس خاورمیانه اعلام کرد: با توجه به اینکه بخش هتل این پروژه در سطح خاورمیانه منحصر به فرد به شمار می‌رود، عملیات اجرایی آن با حساسیت بیشتری دنبال می‌شود و در تلاش هستیم تا این مجموعه را به عنوان الگوی مدرن صنعت ساختمان در منطقه مطرح کنیم.
وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌ای با این ویژگی‌ها در سطح کشور سابقه نداشته است، افزود: در حال حاضر 700 نفر در این پروژه مشغول به کار هستند که 550 نفر در شیفت روز و 150 نفر در شیفت شب کار می کنند و با بهره برداری کامل از این پروژه نیز بیش از هزار نفر به صورت مستقیم در بخش های مختلف این مجموعه شامل هتل، مجموعه ورزشی، اسکله، پارکینگ طبقاتی، مسکونی وتجاری مشغول به کار خواهند شد.
وی با اشاره به قرارداد 350 میلیارد ریالی با شرکت" اس اس اف فرانسه" برای اجرای نورپردازی منحصر به فرد این پروژه گفت: برای نمای خارجی این مجموعه از نورپردازی سه بعدی استفاده شده که نظیر آن تاکنون تنها در لاس وگاس آمریکا و هتل آتلانتیس دبی به اجرا درآمده است.
عظیم‌زاده با اشاره به اجرای چهار عدد آکواریوم 120 متر مکعبی در برج‌ها و مرکز تجاری این مجموعه، تصریح کرد: در قسمت‌های مختلف این پروژه 31 دستگاه آسانسور نصب خواهد شد که در کابین 4 دستگاه از آنها طلای 18عیار به کار گرفته خواهد شد.
وی با بیان اینکه طراحی این مجموعه توسط یک مهندس نخبه 34ساله ایرانی صورت گرفته است، گفت: اجرای این پروژه مورد توجه بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز علمی داخلی و خارجی قرار گرفته و به عنوان یک الگوی مدرن در صنعت ساختمان کشور محسوب می‌شود.
وی گفت: برای اجرای این پروژه ملی به رغم تمام وعده‌هایی که از سوی مسوولان داده شده بود حتی یک ریال از منابع دولتی استفاده نشده و با استفاده از منبع گران بانک‌های خصوصی توانستیم آن را اجرا کنیم.
وی ادامه داد: با اتمام این پروژه بلافاصله مجموعه دیگری را در شهر تبریز کلنگ‌زنی خواهیم کرد که شامل یک هتل 90طبقه و پنج برج مسکونی 35 طبقه با استانداردهای روز دنیا است.
عظیم‌زاده یکی از چالش‌های صنعت ساختمان کشور را عدم روزآمدی و نوآوری عنوان کرد و افزود: متاسفانه پس از آغاز به کار این پروژه شاهد آن هستیم که سایر مجموعه‌ها در کشور به سرعت اقدام به کپی‌برداری از الگوی این طرح کرده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد